دکتر نیک

دکتر نیک، پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون ...

دکتر نیک

دکتر نیک، پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون ...

دکتر نیک

سایت دکتر نیک پورتال جامع دکتر نیک در زمینه های زیر فعالیت میکند. 🙈تفریح و سرگرمی 🌙☄️فال روزانه 👗💅مد و زیبایی دکوراسیون 🍃نگهداری از گیاهان ❤️عاشقانه 🎥دانلود فیلم و سریال و موزیک 📲دانلود نرم افزارهای کاربردی ویندوز💻 و اندروید📱 🔊و هرآنچه شما نیاز دارید

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴ ب.ظ

۰

کتیرا

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴ ب.ظ

 

کتیرا

 

خواص و طرز تهیه ژل کتیرا را در ادامه مطلب بخوانید

 

خواص درمانی و روش مصرف کتیرا                                                                                                                                      

 

در گذشته های نه چندان دور که شامپوهای امروزی وجود نداشت، مردم آن روزگاران از موادی مانند سدر و کتیرا برای شستشو و همچنین تقویت موهای سر خود استفاده می کردند که بد نیست اشاره ای در ادامه به روش مصرف و همچنین خواص درمانی آن داشته باشیم.

 

تقویت کننده موهای خشک : مقدار یک قاشق مرباخوری کتیرای زرد را پس از آسیاب کردن با یک استکان آب مخلوط و هم بزنید به مدت 1 الی 2 ساعت به حال خود رها کنید تا کاملا آب را جذب کرده و آماده شود مقدار یک سر شیشه از شامپویی که به صورت روزانه برای شستشوی سر استفاده می کنید به کتیرای آماده شده اضافه کرده و در حمام سر خود را با مخلوط بدست آمده بشویید این ترکیب یکی از بهترین شوینده ها برای موهای خشک است.

 

تقویت کننده موهای معمولی و چرب : مقدار 2 قاشق سدر را با 1 قاشق کتیرای آسیاب شده مخلوط و با 1 لیوان آب هم بزنید به مدت 1 الی 2 ساعت به حال خود رها کنید تا کاملا آب را جذب کرده و آماده شود مقدار یک سر شیشه از شامپویی که به صورت روزانه برای شستشوی سر استفاده می کنید به کتیرای آماده شده اضافه کرده و در حمام سر خود را با مخلوط بدست آمده بشویید این ترکیب یکی از بهترین شوینده ها برای موهای چرب است.

 
 
روش تهیه ژل کتیرا برای حالت دادن مو 
 
مقدار 5 گرم کتیرا صدفی را به همراه یک لیوان آب جوش هم بزنید تا کاملا آب را جذب و سفت شود سپس ژل بدست آمده را پس از خنک شدن داخل پمپ و یا بطری خالی بریزید و به دفعات استفاده کنید.